Open Universiteit

Browsing by Author Kirschner, Paul A.

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 144 to 163 of 318 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
Nov-2012Helemaal uitleggen of zelf laten ontdekken? Onderzoek spreekt voor volledig begeleide instructieKirschner, Paul A.; Clark, Richard; Sweller, John
2-Jul-2012Het effect van de 'read-recite-review' studiestrategie met ondersteunende vragen op het leren van tekstReijners, Pauline; Kester, Liesbeth; Wetzels, Sandra; Kirschner, Paul A.
4-Aug-2014Het effect van de ‘read-recite-review’ (3R) studiestrategie op het leren van tekst: Wat weten we en wat nog niet?Reijners, Pauline; Kester, Liesbeth; Camp, Gino; Kirschner, Paul A.
28-Jun-2012Het effect van een elektronische outline-tool op het schrijfproduct en schrijfprocesDe Smet, Milou; Brand-Gruwel, Saskia; Leijten, Mariëlle; Kirschner, Paul A.
21-Jun-2012Het effect van herhaalde versus nieuwe vragen in het testing-effectDirkx, Kim; Kester, Liesbeth; Kirschner, Paul A.
4-Nov-2010Het effect van verschillende vormen van hiërarchische structuren op hypertext-gebaseerd lerenBezdan, Eniko; Kester, Liesbeth; Kirschner, Paul A.
14-Dec-2010Het rendement van combinaties van leren en werken - een review studieNelen, Annemarie; Poortman, Cindy; De Grip, Andries; Nieuwenhuis, Loek; Kirschner, Paul A.
Jun-2010Het rendement van combinaties van leren en werken: een review studieNelen, Annemarie; Poortman, Cindy; De Grip, Andries; Nieuwenhuis, Loek; Kirschner, Paul A.
8-Nov-2010Hierarchical Structures in Hypertext LearningBezdan, Eniko; Kester, Liesbeth; Kirschner, Paul A.
28-Dec-2011Hierarchical Structures in Hypertext Learning EnvironmentsBezdan, Eniko; Kester, Liesbeth; Kirschner, Paul A.
30-Mar-2012Hoe leer je iemand effectief te leren?Kester, Liesbeth; Koper, Rob; Gijselaers, Jérôme; Bahreini, Kiavash; De Vries, Fred; Wetzels, Sandra; Kirschner, Paul A.; Berkhout, Jeroen; Storm, Jeroen
17-Jan-2013Hoe ontwerp je eigentijds beroepsonderwijs?Hoogveld, Bert; Van Bemmelen, Monique; Taminiau, Bettine; Van Bussel, Roy; Kester, Liesbeth; Koper, Rob; Gijselaers, Jérôme; Bahreini, Kiavash; De Vries, Fred; Berkhout, Jeroen; Storm, Jeroen; Kirschner, Paul A.; Van Merriënboer, Jeroen
18-Dec-2011How does feedback and peer feedback affect collaborative writing in a virtual learning environment?Guasch, Teresa; Espasa, Anna; Alvarez, Ibis; Kirschner, Paul A.
14-Sep-2006How Expert Designers DesignKirschner, Paul A.; Carr, Chad; Van Merriënboer, Jeroen; Sloep, Peter
2015How Individual self-regulation affects group regulation and performance: A shared regulation interventionKirschner, Paul A.; Pnadero, Ernesto; Järvenoja, Hanna; Järvelä, Sanna; Malmberg, Jonna
2015Improving multiplication fact fluency by choosing between competing answersReed, Helen; Gemmink, Michelle; Brouns-Paffen, Marije; Kirschner, Paul A.; Jolles, Jelle
4-Nov-2010Improvising in music: A learning biography study to reveal skill acquisitionWopereis, Iwan; Van Merriënboer, Jeroen; Kirschner, Paul A.
Aug-2010Indicators for successful learning in air traffic control trainingVan Meeuwen, Ludo; Brand-Gruwel, Saskia; Van Merriënboer, Jeroen; De Bock, Jeano; Kirschner, Paul A.
2009Individual and group-based learning from complex cognitive tasks: Effects on retention and transfer efficiencyKirschner, Femke; Paas, Fred; Kirschner, Paul A.
2008Individual versus group learning as a function of task complexity: An exploration into the measurement of group cognitive load.Kirschner, Femke; Paas, Fred; Kirschner, Paul A.