Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >

Browsing by Author Van Merriënboer, Jeroen

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:   
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 87 to 106 of 109
< previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2007Teachers’ Perspective on Innovations: Implications for Educational Design.Könings, Karen; Brand-Gruwel, Saskia; Van Merriënboer, Jeroen
2012Ten steps to complex learning (2nd ed.)Van Merriënboer, Jeroen; Kirschner, Paul A.
2008Ten Steps to Complex Learning A New Approach to Instruction and Instructional DesignKirschner, Paul A.; Van Merriënboer, Jeroen
30-Nov-2010A theoretical analysis of how segmentation of dynamic visualizations optimizes students' learningSpanjers, Ingrid; Van Gog, Tamara; Van Merriënboer, Jeroen
Sep-2006Towards a personalized task selection model with shared instructional controlCorbalan, Gemma; Kester, Liesbeth; Van Merriënboer, Jeroen
25-Jun-2009Towards an Integrated Approach for Research on Lifelong LearningVan Merriënboer, Jeroen; Kirschner, Paul A.; Paas, Fred; Sloep, Peter; Caniëls, Marjolein
24-Sep-2012Towards an integrated model for developing sustainable assessment skillsFastré, Greet; Van der Klink, Marcel; Sluijsmans, Dominique; Van Merriënboer, Jeroen
2005Towards more powerful learning environments through combining the perspectives of designers, teachers, and students.Könings, Karen; Brand-Gruwel, Saskia; Van Merriënboer, Jeroen
2009Training complex judgment: The effects of critical thinking and complex judgmentHelsdingen, Anne; Van Gog, Tamara; Van Merriënboer, Jeroen
Mar-2009Training complex judgment: the effects of critical thinking and complex judgmentHelsdingen, Anne; Van Gog, Tamara; Van Merriënboer, Jeroen; Van den Bosch, Karel
2005Uncovering Expertise-Related Differences in Troubleshooting Performance: Combining Eye Movement and Concurrent Verbal Protocol DataVan Gog, Tamara; Paas, Fred; Van Merriënboer, Jeroen
2005Uncovering the Problem-Solving Process: Cued Retrospective Reporting Versus Concurrent and Retrospective ReportingVan Gog, Tamara; Paas, Fred; Van Merriënboer, Jeroen; Witte, P.
2-Nov-2010Use of external representations in science: Prompting and reinforcing prior knowledge activationWetzels, Sandra; Kester, Liesbeth; Van Merriënboer, Jeroen
25-Sep-2012Vertaling en validatie van twee vragenlijsten: Self-efficacy en self-directed learningVan Meeuwen, Ludo; Brand-Gruwel, Saskia; Kirschner, Paul A.; De Bock, Jeano; Van Merriënboer, Jeroen
15-Jan-2013Visual expertise development among clinical pathologistsJaarsma, Thomas; Jarodzka, Halszka; Nap, Marius; Van Merriënboer, Jeroen; Boshuizen, Els
15-Jan-2013Visuele expertise: ontwikkeling en didactiek bij klinisch pathologenJaarsma, Thomas; Jarodzka, Halszka; Nap, Marius; Van Merriënboer, Jeroen; Boshuizen, Els
4-Nov-2010Wat is een goede improvisator? Een expert concept mapping studie naar kenmerken ten behoeve van instructie en toetsingWopereis, Iwan; Van Merriënboer, Jeroen; Kirschner, Paul A.
2007Web-based support for constructing competence maps: Design and formative evaluation.Stoof, Angela; Martens, Rob; Van Merriënboer, Jeroen
5-Nov-2012What makes a good musical improviser? An expert view on improvisational expertiseWopereis, Iwan; Kirschner, Paul A.; Van Merriënboer, Jeroen
22-Jan-2013Why Advice on Task Selection May Hamper Learning in On-Demand EducationTaminiau, Bettine; Kester, Liesbeth; Corbalan, Gemma; Alessi, Steve; Moxnes, Erling; Gijselaers, Wim; Kirschner, Paul A.; Van Merriënboer, Jeroen
Showing results 87 to 106 of 109
< previous   next >

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback