Issue Date | Title | Author(s) |
2013 | Adopting the Integrative Model of Behaviour Prediction to explain teachers’ willingness to use ICT: a perspective for research on teachers’ ICT usage in pedagogical practices | Kreijns, Karel; Vermeulen, Marjan; Kirschner, Paul A.; Van Buuren, Hans; Van Acker, Frederik |
2014 | Community of inquiry: Social presence revisited | Kreijns, Karel; Van Acker, Frederik; Vermeulen, Marjan; Van Buuren, Hans |
2017 | Does previous success in using of digital learning materials predict teachers’ intention to use them again in the future? | Kreijns, Karel; Vermeulen, Marjan; Van Buuren, Hans; Van Acker, Frederic |
2015 | Does Transformational Leadership Encourage Teacher’s Use of Digital Learning Materials? | Vermeulen, Marjan; Van Acker, Frederik; Kreijns, Karel; Van Buuren, Hans |
29-Jan-2012 | Innovatief onderwijs in de praktijk | Hoogveld, Bert; Janssen-Noordman, Ameike; Van Merriënboer, Jeroen; Zwanenburg, Wilbert; Bruin, Cobie; Steinen, Henny; Thys, Agna; Van Buuren, Hans; Fastré, Greet; Kicken, Wendy; Bertisen, Ron; Wopereis, Iwan; Brand-Gruwel, Saskia; Klatter, Ellen; Pijnenburg, Adri; Jansen, Hans; Merkx, Nienke; Bekker, Ruth; Van Faassen, Diny; Halfens, Jos; Van den Broek-Van den Boorn, Monique; Gerards-Last, Dorien; Nelissen-De Vos, Yolande |
2008 | Innovatief onderzoeksmethoden- en statistiekonderwijs | Van Buuren, Hans; Bijker, Monique; Van der Klink, Marcel; Mudde, Aad |
2012 | Leraren en hun intentie tot het gebruik van digitale leermaterialen in hun onderwijspraktijk | Vermeulen, Marjan; Van Acker, Frederik; Kreijns, Karel; Van Buuren, Hans |
Jun-2010 | Measuring perceived social presence in distributed learning groups | Kreijns, Karel; Kirschner, Paul A.; Jochems, Wim; Van Buuren, Hans |
2013 | Onderzoeksrapportage Wikiwijs 2013 | Van Buuren, Hans; Kreijns, Karel; Van Acker, Frederik; Vermeulen, Marjan; Lutgerink, Jan |
2014 | Predicting Teachers’ use of Digital Learning Materials: Combining Self-Determination Theory and the Integrative Model of Behavior Prediction | Kreijns, Karel; Vermeulen, Marjan; Van Acker, Frederik; Van Buuren, Hans |
2014 | The role of knowledge sharing self-efficacy in sharing Open Educational Resources | Van Acker, Frederik; Vermeulen, Marjan; Kreijns, Karel; Lutgerink, Jan; Van Buuren, Hans |
2017 | The role of transformative leadership, ICT infrastructure and learning climate in teachers’ use of digital learning materials during their classes | Vermeulen, Marjan; Kreijns, Karel; Van Buuren, Hans; Van Acker, Frederik |
13-Jun-2008 | Van vakgericht naar competentiegericht statistiekonderwijs. Een interventiestudie in een opleiding psychologie. | Van Buuren, Hans |
2013 | What stimulates teachers to integrate ICT in their pedagogical practices? The use of digital learning materials in education | Kreijns, Karel; Van Acker, Frederik; Vermeulen, Marjan; Van Buuren, Hans |
2013 | Why teachers share educational resources: A social exchange perspective | Van Acker, Frederik; Van Buuren, Hans; Kreijns, Karel; Vermeulen, Marjan |
2013 | Why teachers use digital learning materials: The role of self-efficacy, subjective norm and attitude | Van Acker, Frederik; Van Buuren, Hans; Kreijns, Karel; Vermeulen, Marjan |
8-Nov-2010 | Wikiwijs professionalisation portal: studying teacher needs for using and arranging OER | Hummel, Hans; Van Amersfoort, Daniël; Van Buuren, Hans; Jansen, Darco |
17-Jul-2013 | Wikiwijs professionalisation portal: studying teacher needs for using and arranging OER | Hummel, Hans; Van Amersfoort, Daniël; Van Buuren, Hans; Jansen, Darco |