Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/1263
Title: Een model voor peer-support bij studievragen
Authors: Van Rosmalen, Peter
Keywords: Technology enhamced learning
peer-support
lifelong learning
latent semantic analysis
Issue Date: 29-May-2008
Abstract: Docenten hebben een beperkte hoeveelheid tijd voor begeleiding. In dit artikel introduceren we een model dat het beantwoorden van vragen van studenten ondersteund door studenten automatisch te koppelen. De studenten worden geselecteerd met behulp van ‘Latente Semantische Analyse’ (LSA) op basis van de gestelde vraag. Na een introductie van het model bespreken we het resultaat van een experiment waarin een prototype van het model door ongeveer 100 studenten gedurende 8 weken gebruikt is. De resultaten laten zien dat studenten het model positief beoordelen en dat het mogelijk is op deze wijze een substantieel deel van hun vragen te beantwoorden.
Description: Van Rosmalen, P. (2008). Een model voor peer-support bij studievragen. Presentatie gegeven op de Moodlemoot in Antwerpen. Mei, 28, 2008, Antwerpen, België.
URI: http://hdl.handle.net/1820/1263
Appears in Collections:2. TENC: Presentations

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Moodlemoot2008-petervanrosmalen.pdf935.15 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons