Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/142
Title: ELO en de reguliere teleleerplatformen
Authors: Rusman, Ellen
Ruijs, Liesbeth
Sloep, Peter
Keywords: ELO
Elektronische leeromgevingen
teleleerplatform
content management
Blackboard
Lotus Learning Space
WebCT
Edubox/EML
Issue Date: 28-Apr-2000
Series/Report no.: ;U2000/4950
Abstract: Doelstellingen De doelstelling van dit werkpakket is als volgt te formuleren: 'Onderzoek hoe ELO zich verhoudt tot de in Nederland breed geaccepteerde en ge├»mplementeerde teleleerplatforms'. Deze studie geeft antwoord op een gedeelte van de in het oorspronkelijke plan gestelde vragen, waarvan de meeste een functioneel, technisch en organisatorisch aspect hebben: 1. Wat zijn de kenmerken van de geselecteerde producten? 2. In hoeverre komen ze overeen met of verschillen ze van Studienet? 3. Hoe is het beheer van geproduceerde inhouden ('content management') geregeld? 4. Hoe worden inhouden gepubliceerd naar elk van deze uitleverplatformen? 5. Is het mogelijk om inhoud uit het teleleerplatform om te zetten naar EML? 6. Wat zijn de overeenkomsten en verschillen tussen ELO en deze producten? 7. Welke type(n) evaluatiecriteria worden in gangbare evaluatieonderzoeken gehanteerd? 8. Indien ELO op deze evaluatiecriteria zou worden getoetst, wat zou dan het resultaat zijn? 9. Welke evaluatiecriteria passen bij de toekomstige ontwikkelingen in het veld van teleleerplatforms? 10. Hoe moeten wij ons opstellen ten opzichte van de leveranciers van deze producten: samenwerken, vragen om een EML import/export filter, ze als concurrent beschouwen, exclusief optrekken met een enkele (toekomstig) marktleider op dit punt?
URI: http://hdl.handle.net/1820/142
Appears in Collections:5. LN: Deliverables, Reports, Work Documents

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ELO en de reguliere teleleerplatformen.pdf673.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.