Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
l. Master Thesis >
- School of Psychology >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/1437

Title: Emotieregulatiestrategieën bij beginnende en ervaren leraren en de relatie met psychisch welbevinden
Other Titles: emotional labor strategies amongst beginning and experienced teachers and the relation with psychological well-being
Authors: Canisius, Anne RM
Keywords: emotieregulatie
leraren
welbevinden
burnout
arbeid
psychisch
Issue Date: Jun-2008
Publisher: Open Universiteit Nederland
Abstract: Leraren reguleren veelvuldig hun emoties tijdens de interactie met leerlingen. Nog onbekend is of leraren in het begin van hun loopbaan veranderen in het gebruik van regulatiestrategieën. Voor het onderwijs is het van belang dat onderzoek wordt uitgebreid naar strategieën waarbij negatieve emoties worden ingezet.
URI: http://hdl.handle.net/1820/1437
Appears in Collections:- School of Psychology

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Psy_AO_Canisius_2008.pdf113.67 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback