Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
a. Learning Networks & Learning Design >
5. LN: Deliverables, Reports, Work Documents >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/181

Title: Voorstudie naar het begrip competenties
Other Titles: Eindrapportage deelproject Onderwijsaanpak
Authors: Westera, Wim
Manderveld, Jocelyn
Van den Boom, Gerard
Schlusmans, Kathleen
Van der Klink, Marcel
De Haan, Dieuwke
Hoogveld, Bert
Giesbertz, Wil
Keywords: competenties
voorstudie
competentiekaart
curriculum
onderwijaanpak
onderwijs
competentiegericht onderwijs
Issue Date: 14-Jun-1999
Abstract: Competentiegericht onderwijs is een richtinggevende term voor de innovatie-inspanningen van de Open Universiteit Nederland (zie onder andere het instellingsplan). Binnen de instelling circuleren echter vele interpretaties van het competentiebegrip, waardoor regelmatig spraakverwarring optreedt. Door de vele verschillende inkleuringen dreigt het competentiebegrip bovendien aan betekenis in te boeten. Om het zich op de innovatieve missie van de Open Universiteit Nederland niet te vertroebelen, is het noodzakelijk om tot een nadere begripsomschrijving te komen. Deze dient niet alleen acceptabel te zijn binnen uiteenlopende onderwijsvisies, maar moet ook voldoende houvast bieden voor het inrichten van vernieuwingsprocessen van de Open Universiteit Nederland.
URI: http://hdl.handle.net/1820/181
Appears in Collections:5. LN: Deliverables, Reports, Work Documents

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ELO 99 EindrapportageOnderwijsaanpak-voorstudie naar het begrip competentie.pdf81.62 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback