Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/181
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorWestera, Wim-
dc.contributor.authorManderveld, Jocelyn-
dc.contributor.authorVan den Boom, Gerard-
dc.contributor.authorSchlusmans, Kathleen-
dc.contributor.authorVan der Klink, Marcel-
dc.contributor.authorDe Haan, Dieuwke-
dc.contributor.authorHoogveld, Bert-
dc.contributor.authorGiesbertz, Wil-
dc.date.accessioned2004-05-07T11:54:32Z-
dc.date.available2004-05-07T11:54:32Z-
dc.date.issued1999-06-14T11:54:32Z-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1820/181-
dc.description.abstractCompetentiegericht onderwijs is een richtinggevende term voor de innovatie-inspanningen van de Open Universiteit Nederland (zie onder andere het instellingsplan). Binnen de instelling circuleren echter vele interpretaties van het competentiebegrip, waardoor regelmatig spraakverwarring optreedt. Door de vele verschillende inkleuringen dreigt het competentiebegrip bovendien aan betekenis in te boeten. Om het zich op de innovatieve missie van de Open Universiteit Nederland niet te vertroebelen, is het noodzakelijk om tot een nadere begripsomschrijving te komen. Deze dient niet alleen acceptabel te zijn binnen uiteenlopende onderwijsvisies, maar moet ook voldoende houvast bieden voor het inrichten van vernieuwingsprocessen van de Open Universiteit Nederland.en
dc.format.extent83583 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isonl-
dc.subjectcompetentiesen
dc.subjectvoorstudieen
dc.subjectcompetentiekaarten
dc.subjectcurriculumen
dc.subjectonderwijaanpaken
dc.subjectonderwijsen
dc.subjectcompetentiegericht onderwijsen
dc.titleVoorstudie naar het begrip competentiesen
dc.title.alternativeEindrapportage deelproject Onderwijsaanpaken
dc.typeWorking Paperen
Appears in Collections:5. LN: Deliverables, Reports, Work Documents

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ELO 99 EindrapportageOnderwijsaanpak-voorstudie naar het begrip competentie.pdf81.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.