Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
a. Learning Networks & Learning Design >
5. LN: Deliverables, Reports, Work Documents >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/204

Title: Onderwijsarrangementen op maat
Other Titles: verslag van de activiteiten van werkpakket 1 van het Developmentprogramma
Authors: Doorten, Monique
Giesbertz, Wil
Pannekeet, Kees
Schlusmans, Kathleen
Vermetten, Yvonne
Vos, Marcel
Wagemans, Leo
Keywords: ontwikkelen
onderwijsconcepten
EML
intake
personalisatie
mediumneutraliteit
settingneutraliteit
dossiers
portfolio
studie-eenheden
units-of-study
onderwijsarrangementen
EML-tools
Issue Date: 4-Mar-2002
Series/Report no.: ;OTEC2002/8
Abstract: In dit rapport wordt verslag gedaan van de activiteiten van werkpakket 1 (WP-1) van het developmentprogramma van het OTEC voor de periode mei-december 2001. Het werkpakket 'Onderwijsarrangementen-op-maat' had als doelstelling het verder ontwikkelen en beproeven van een aantal onderwijsconcepten die in EML centraal staan: intake, personalisatie, mediumneutraliteit, settingneutraliteit en dossiers/portfolio's. In het project moest een antwoord gegeven worden op de volgende vragen: - wat zijn de kleinst mogelijke studie-eenheden (units-of-study) die flexibel schakelbaar zijn in onderwijsarrangementen-op-maat? Aan welke eisen moeten deze voldoen om schakelbaar te zijn, zodat verschillende arrangeenten voor verschillende doelgroepen ontstaan? - welke eisen kunnen worden gesteld aan onderwijsarrangementen in termen van effectiviteit, efficiĆ«ntie, attractiviteit, studeerbaarheid, consistentie, validiteit en certificeerbaarheid? - hoe kunnen op basis van een verzameling van bestaande studie-eenheden onderwijsarrangementen op maat dynamisch gegenereerd worden door studenten zelf en door onderwijsmakers? - op werlke wijze kan de intake, het assessment en de personalisatie hierbij vormgegeven worden? - hoe worden alle afspraken en de behaalde resultaten vastgelegd en vormgegeven in een studentendossier/portfolio door middel van EML/EML-tools? - welke variaties in onderwijsuitlevering moeten worden aangeboden en op welke wijze kan dit gerealiseerd worden door middel van EML/EML-tools? In het project hebben een aantal activiteiten plaatsgevonden om de hierboven beschreven doelen te realiseren.
URI: http://hdl.handle.net/1820/204
Appears in Collections:5. LN: Deliverables, Reports, Work Documents

Files in This Item:

File Description SizeFormat
OTEC 2002-8 Onderwijsarrangementen op maat - ELO-verslag 2001.pdf387.64 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback