Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
c. Learning & Cognition >
1. LC: Publications and Preprints >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/2504

Title: Training in complexe besluitvorming: de effecten van critical thinking instructie en oefenvolgorde
Authors: Helsdingen, Anne
Keywords: decision making
Learning
Issue Date: Mar-2009
Publisher: Reed Business
Abstract: Professionele omgevingen worden gekarakteriseerd door toenemende complexiteit, waarin besluiten van enkelen gevolgen kunnen hebben voor velen. Besluitvormers moeten daarom goed worden opgeleid voor hun taken. Studies naar hoe mensen leren bieden aanknopingspunten om de leerwaarde van opleidingen te verhogen, zoals instructie in critical thinking of het aanbieden van leertaken in toevallige volgorde. Dit artikel presenteert de resultaten van empirische studies naar de effecten van deze interventies.
Description: Helsdingen, A. S. (2009). Training in complexe besluitvorming: de effecten van critical thinking instructie en oefenvolgorde. Opleiding en Ontwikkeling, 3, 18-21.
URI: http://hdl.handle.net/1820/2504
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints

Files in This Item:

File Description SizeFormat
O&O_def.pdf129.63 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback