Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
c. Learning & Cognition >
2. LC: Presentations >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/2889

Title: Het effect van verschillende vormen van hiërarchische structuren op hypertext-gebaseerd leren
Authors: Bezdan, Eniko
Kester, Liesbeth
Kirschner, Paul A.
Keywords: hypertext
navigatie
grafische organizer
structuur
Issue Date: 4-Nov-2010
Abstract: De leeruitkomsten van hypertext-gebaseerd leren zijn in grote mate afhankelijk van zowel de voorkennis van de lerende als van de topografische kenmerken van de verschillende soorten hypertext, zoals het aantal hyperlinks in het hypertext document of de grafische organizer die aangeboden wordt om navigatie te ondersteunen . Het type grafische organizer, in het bijzonder, lijkt een differentieel effect te hebben op de leerresultaten van verschillende groepen van lerenden. Zo zijn hiërarchische organizers het effectiefst bij lerenden met weinig voorkennis. Er is echter minder duidelijkheid over de vraag in hoeverre hiërarchische organizers dan wel hiërarchische structurering van het hypertext document via hyperlinks vergelijkbare of juist verschillende leereffecten hebben. In deze poster wordt de opzet van een experiment gepresenteerd dat als doel heeft deze vraag te beantwoorden.
Description: Bezdan, E., Kester, L., & Kirschner, P. A. (2010, 23 Juni). Het effect van verschillende vormen van hiërarchische structuren op hypertext-gebaseerd leren. Poster gepresenteerd tijdens de Onderwijs Research Dagen, Enschede, Nederland.
URI: http://hdl.handle.net/1820/2889
Appears in Collections:2. LC: Presentations

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Poster_ORD2010_E_Bezdan.pdf204.7 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback