Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/2936
Title: Leren op en van conferenties in een academische opleiding: wat, waarom en hoe
Authors: Firssova, Olga
Keywords: conferentie
academische vorming
didactische werkvormen
Issue Date: 8-Nov-2010
Abstract: In vele professies en in de wetenschappelijke wereld is het deelnemen aan conferenties, symposia en congressen een volwaardige vorm van het professioneel functioneren en een belangrijk component van de professionele ontwikkeling. Hier presenteert men eigen werk en doet kennis op van het werk van vakgenoten en van de nieuwe ontwikkelingen in het veld. Deelname aan formele discussies en informele netwerkvorming in de wandelgangen hebben een socialiserende functie die zowel door beginners als door experts wordt benut. De conferentie als een vast onderdeel van een opleidingscurriculum is echter minder bekend. In haar presentatie vertelt Olga Firssova over de plaats van de wetenschappelijke conferentie in het curriculum van de Masteropleiding Onderwijswetenschappen van de Open Universiteit. Ze betrekt de ervaringen opgedaan aan de Open Universiteit om met de deelnemers van het InHolland Symposium de mogelijkheden en ook de dilemma’s van het inzetten van conferentie als een didactisch instrument te bespreken.
Description: Firssova, O. (2010, 3 september). Leren op en van conferenties in een academische opleiding: wat, waarom en hoe. Keynote Symposium als didactisch instrument van de Masteropleiding Leren en Innoveren, Hogeschool InHolland, Heerlen, Nederland: Open Universiteit.
URI: http://hdl.handle.net/1820/2936
Appears in Collections:2. ET: Presentations

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Olga Firssova Presentatie_In_Holland 3sept2010.pdf841.9 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons