Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
c. Learning & Cognition >
2. LC: Presentations >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/2947

Title: De homo voorbij: HLBT-emancipatie op school als integraal deel van sociale competenties
Authors: Mooij, Ton
Keywords: sociale competenties
sociale discriminatie
homoseksualiteit
preventie van geweld
schoolpedagogiek
informatietechnologie
Issue Date: 9-Nov-2010
Abstract: Negatieve sociale discriminatie en geweld vanwege seksuele geaardheid lijkt de laatste jaren vaker voor te komen. Met behulp van een secundaire analyse van gegevens van leerlingen, docenten, overig personeel en leidinggevenden uit her voortgezet onderwijs wordt de onderlinge sociale discriminatie en geweldsuitoefening op een rij gezet. Tevens worden de empirische gegevens benut voor het uitwerking van mogelijkheden de sociale competenties in en rond scholen positief te beïnvloeden. Bij de effectmetingen daarvan kan weer de veiligheidsmonitor worden ingezet.
Description: Mooij, T. (2010, 8 oktober). De homo voorbij: HLBT-emancipatie op school als integraal deel van sociale competenties. Presentatie en discussie op het landelijke symposium ‘Meer dan een lesje’ op invitatie van ‘EduDivers’. Den Haag, Idazaal, Nederland.
URI: http://hdl.handle.net/1820/2947
Appears in Collections:2. LC: Presentations

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ton Mooij HLB Meer dan een lesje [Compatibiliteitsmodus].pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback