Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
l. Master Thesis >
- School of Psychology >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/3279

Title: Het effect van een neuropsychologische behandeling op leesvaardigheid en het sociaal emotioneel welzijn bij kinderen met ernstige dyslexie
Other Titles: The effect of a neuropsychological treatment on literacy and social emotional wellbeing among children with severe dyslexia
Authors: Saft- Schreuders, Désirée
Keywords: dyslexie
sociaal emotioneel welzijn
leesniveau
Issue Date: 24-Feb-2011
Publisher: Open Universiteit Nederland
Abstract: In dit onderzoek hebben 16 kinderen, met een ernstige vorm van dyslexie, een neuropsychologische behandeling gevolgd welke is gebaseerd op de theorie van Bakker (1987), met als doel het verbeteren van het leesniveau. Daarnaast was de verwachting dat met het verbeteren van het leesniveau ook het sociaal emotioneel welzijn zou verbeteren.
URI: http://hdl.handle.net/1820/3279
Appears in Collections:- School of Psychology

Files in This Item:

File Description SizeFormat
GZ_Saft_2010.pdf14.67 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback