Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
l. Master Thesis >
- School of Psychology >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/3321

Title: De Relatie tussen Zingeving en Leermotivatie van MBO-Leerlingen; de Mediërende Rol van Probleemgerichte Coping
Other Titles: The Relationship between Existential Fulfilment and Students’ Learning Motivation; The Mediating Role of Problem Focused Coping
Authors: Kroon, Dunette de
Keywords: zingeving
leermotivatie
probleemgerichte coping
Issue Date: 29-Mar-2011
Publisher: Open Universiteit Nederland
Abstract: Voortijdig schoolverlaten in het MBO-onderwijs is een belangrijk probleem. Deze crosssectionele studie heeft de relatie tussen zingeving en leermotivatie onderzocht. Verder is onderzocht of ‘probleemgerichte copingstijl’ hierbij een mediërende rol speelt.
URI: http://hdl.handle.net/1820/3321
Appears in Collections:- School of Psychology

Files in This Item:

File Description SizeFormat
AO_Kroon_de.pdf13.48 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback