Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/3321
Title: De Relatie tussen Zingeving en Leermotivatie van MBO-Leerlingen; de Mediërende Rol van Probleemgerichte Coping
Other Titles: The Relationship between Existential Fulfilment and Students’ Learning Motivation; The Mediating Role of Problem Focused Coping
Authors: Kroon, Dunette de
Keywords: zingeving
leermotivatie
probleemgerichte coping
Issue Date: 29-Mar-2011
Publisher: Open Universiteit Nederland
Abstract: Voortijdig schoolverlaten in het MBO-onderwijs is een belangrijk probleem. Deze crosssectionele studie heeft de relatie tussen zingeving en leermotivatie onderzocht. Verder is onderzocht of ‘probleemgerichte copingstijl’ hierbij een mediërende rol speelt.
URI: http://hdl.handle.net/1820/3321
Appears in Collections:MSc Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AO_Kroon_de.pdf13.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.