Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
c. Learning & Cognition >
2. LC: Presentations >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/3416

Title: Schoolontwikkeling en optimaliseren van leerprocessen
Authors: Mooij, Ton
Keywords: Optimaliseren van leerprocessen
Schoolinnovatie
Schoolorganisatie
Information Technology
Issue Date: 7-Jul-2011
Abstract: Deze presentatie is gegeven in het kader van een pedagogische collegecyclus betreffende jeugd-, gezins- en onderwijsbeleid (Gerris, Veerman, & Tellings, 2010). Een gebrek aan afstemming tussen individueel ontwikkelings- en leerniveau en het feitelijke onderwijsaanbod resulteert in een ‘repressie’ van het individuele kind, hetgeen kan leiden tot cognitieve, sociale en motivationele problemen bij de leerling. Theoretisch en empirisch wordt verhelderd waarom deze problemen kunnen ontstaan en hoe deze kunnen worden voorkomen. Ingegaan wordt op systematieken en werkwijzen die in de schoolpraktijk worden ontwikkeld en ingezet om voor elk kind een leerpsychologisch en pedagogisch juiste, optimaliserende ontwikkel- en leersituatie te realiseren.
Description: Mooij, T. (2011, 26 mei). Schoolontwikkeling en optimaliseren van leerprocessen. Gastcollege ‘Jeugd-, Gezins- en Onderwijsbeleid’, Nijmegen / Heerlen: Radboud Universiteit, ITS / Open Universiteit, Celstec.
URI: http://hdl.handle.net/1820/3416
Appears in Collections:2. LC: Presentations

Files in This Item:

File Description SizeFormat
20110523 Gastcollege JGO-Beleid Mooij Schoolontwikkeling en optimaliseren van leerprocessen.pdf540.75 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback