Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
c. Learning & Cognition >
1. LC: Publications and Preprints >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/3810

Title: Wanneer heeft iemand iets geleerd?
Authors: Sluijsmans, Dominique
Joosten-ten Brinke, Desirée
Keywords: kennisbasis
toetsen
Issue Date: 2011
Publisher: Velon
Abstract: Eén van de meest complexe uitdagingen waarvoor leraren en lerarenopleiders in hun onderwijspraktijk staan is de vraag wanneer leerlingen c.q. studenten daadwerkelijk hebben geleerd. Om te kunnen vaststellen wanneer iemand heeft geleerd, is kennis over beoordelingsprocessen en aanpalende leertheorieën essentieel. Deze kennis kan het beste beschreven worden aan de hand van de volgende vijf vragen: 1) Waarom wordt beoordeeld? 2) Wat wordt beoordeeld? 3) Hoe wordt beoordeeld? 4) Wie beoordeelt? en 5) Wanneer wordt beoordeeld? Alvorens de vijf vragen worden beantwoord, zal het begrip beoordelen beknopt worden gedefinieerd en geplaatst in een historische context.
Description: Sluijsmans, D. M. A., & Joosten-ten Brinke, D. (2011). Wanneer heeft iemand iets geleerd? In M. Lunenberg, & J. Dengerink (Eds.), Kennisbasis lerarenopleiders. Eindhoven: Velon. Beschikbaar op http://www.velon.nl/uploads/kennisbasis/lerenenlerenden/3_5theoriebeoordelensluijsmanstenbrinkedef24_011.pdf
URI: http://hdl.handle.net/1820/3810
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Sluijsmans_Joosten-ten Brinke_2011_Wanneer heeft iemand iets geleerd_.pdf65.99 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback