Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/3810
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSluijsmans, Dominique-
dc.contributor.authorJoosten-ten Brinke, Desirée-
dc.date.accessioned2011-11-24T09:28:31Z-
dc.date.available2011-11-24T09:28:31Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.otherhttp://www.velon.nl/uploads/kennisbasis/lerenenlerenden/3_5theoriebeoordelensluijsmanstenbrinkedef24_011.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1820/3810-
dc.descriptionSluijsmans, D. M. A., & Joosten-ten Brinke, D. (2011). Wanneer heeft iemand iets geleerd? In M. Lunenberg, & J. Dengerink (Eds.), Kennisbasis lerarenopleiders. Eindhoven: Velon. Beschikbaar op http://www.velon.nl/uploads/kennisbasis/lerenenlerenden/3_5theoriebeoordelensluijsmanstenbrinkedef24_011.pdfen_US
dc.description.abstractEén van de meest complexe uitdagingen waarvoor leraren en lerarenopleiders in hun onderwijspraktijk staan is de vraag wanneer leerlingen c.q. studenten daadwerkelijk hebben geleerd. Om te kunnen vaststellen wanneer iemand heeft geleerd, is kennis over beoordelingsprocessen en aanpalende leertheorieën essentieel. Deze kennis kan het beste beschreven worden aan de hand van de volgende vijf vragen: 1) Waarom wordt beoordeeld? 2) Wat wordt beoordeeld? 3) Hoe wordt beoordeeld? 4) Wie beoordeelt? en 5) Wanneer wordt beoordeeld? Alvorens de vijf vragen worden beantwoord, zal het begrip beoordelen beknopt worden gedefinieerd en geplaatst in een historische context.en_US
dc.language.isonlen_US
dc.publisherVelonen_US
dc.subjectkennisbasisen_US
dc.subjecttoetsenen_US
dc.titleWanneer heeft iemand iets geleerd?en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sluijsmans_Joosten-ten Brinke_2011_Wanneer heeft iemand iets geleerd_.pdf65.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.