Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
c. Learning & Cognition >
2. LC: Presentations >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/3827

Title: Lezen op het internet:een theoretisch kader
Authors: Van Strien, Johan
Brand-Gruwel, Saskia
Boshuizen, Els
Keywords: internet
lezen
Issue Date: 29-Nov-2011
Abstract: Op school gebruiken leerlingen vaak het internet voor het zoeken naar en lezen van informatie. Het internet bestaat, in tegenstelling tot geprinte tekst, uit meerdere hypertextdocumenten met hyperlinks. Door deze hyperlinks kunnen lezers eenvoudig van het ene document naar het andere navigeren en hun eigen pad kiezen. Er is echter weinig bekend over hoe lezers informatie op het internet verwerken, en een duidelijk theoretisch model van de factoren en processen die hierbij een rol spelen ontbreekt nog. Deze poster presenteert voorlopige resultaten van een verkennend literatuuronderzoek.
Description: Van Strien, J. L. H., Brand-Gruwel, S., & Boshuizen, H. P. A. (2011, June). Lezen op het internet: een theoretisch kader [Reading on the Internet: A theoretical framework]. Poster session presented at the annual Onderwijs Research Dagen, Maastricht, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/3827
Appears in Collections:2. LC: Presentations

Files in This Item:

File Description SizeFormat
poster lezen op het internet.pdf942.88 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback