Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
c. Learning & Cognition >
2. LC: Presentations >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/3829

Title: Epistemologische opvattingen van leerlingen uit 5-vwo: ontwikkeling en validatie van een instrument
Authors: Van Strien, Johan
Bijker, Monique
Brand-Gruwel, Saskia
Boshuizen, Els
Keywords: epistemologische opvattingen
Issue Date: 30-Nov-2011
Abstract: Epistemologische opvattingen zijn iemands opvattingen over wat kennis is en hoe deze tot stand komt (Hofer & Pintrich, 1997). Dergelijke opvattingen hebben een duidelijke invloed op de leerprestaties van leerlingen, maar het meten ervan is lastig. Bestaande vragenlijsten worden gekenmerkt door psychometrische tekortkomingen (DeBacker, Crowson, Beesley, Thoma, & Hestevold, 2008) en ook bij de theoretische onderbouwing van items en factoren zijn kanttekeningen te plaatsen. Deze poster beschrijft de uitkomsten van een validatiestudie.
Description: Van Strien, J. L. H., Bijker, M., Brand-Gruwel, S., & Boshuizen, H. P. A. (2011, June). Epistemologische opvattingen van leerlingen uit 5-vwo: ontwikkeling en validatie van een instrument [Epistemic beliefs of 11th grade pre-university students: Development and validation of an instrument]. Poster session presented at the annual Onderwijs Research Dagen, Maastricht, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/3829
Appears in Collections:2. LC: Presentations

Files in This Item:

File Description SizeFormat
poster epi beliefs.pdf989.8 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback