Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/3836
Title: Leren improviseren in het muzikale domein: Waar ligt de focus voor instructie?
Other Titles: Learning how to improvise in the musical domain: What is the focus for instruction?
Authors: Wopereis, Iwan
Van Merriënboer, Jeroen
Kirschner, Paul A.
Keywords: Concept Mapping
Group Concept Mapping
Instruction
Instructie
Improvisation
Improvisatie
Music
Muziek
Issue Date: 1-Dec-2011
Abstract: Voor het ontwerpen van gedegen improvisatie instructie is een expert concept mapping studie uitgevoerd. Door een groep experts de vraag voor te leggen wat precies een goede improvisator is, kunnen belangrijke kenniselementen, vaardigheden en attitudes worden geïdentificeerd voor instructie. Tijdens de vorige editie van de Onderwijs Research Dagen zijn de eerste bevindingen van de expert concept mapping studie gepresenteerd. Dit paper geeft een volledig beeld van de resultaten van de studie.
Description: Wopereis, I., Van Merriënboer, J., & Kirschner, P. (2011, June). Leren improviseren in het muzikale domein: Waar ligt de focus voor instructie? [Learning how to improvise in the musical domain: What is the focus for instruction?]. Paper presented at the Onderwijs Research Dagen 2011, Maastricht, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/3836
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons