Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/3890
Title: Beter Leren van Hypertext door Aandachtsturing binnen Grafische Overzichten - een Eye Tracking Onderzoek
Authors: Bezdan, Eniko
Kester, Liesbeth
Kirschner, Paul A.
Keywords: hypertext
grafische overzichten
aandacht
cueing
Issue Date: 18-Dec-2011
Abstract: Het vervagen van informatie-elementen die niet langer relevant zijn is een vorm van visuele cueing met als doel de aandacht van de lerende in een bepaalde richting te sturen (Jarodzka, Balslev, Holmquist, Nyström, Scheiter, Gerjets, & Eika, 2010). Aandachtssturing door cueing kan leren bevorderen door ineffectieve cognitieve belasting te verlagen (Amadieu, Mariné, & Laimay, 2011). In deze studie wordt nagegaan in hoeverre deze vorm van cueing in hypertext tot verschillen in de allocatie van aandacht, navigatiegedrag en leeruitkomsten leidt in vergelijking met een situatie zonder cues over de navigatiegeschiedenis.
Description: Bezdan, E., Kester, L., & Kirschner, P. A. (2011, 9 Juni). Beter Leren van Hypertext door Aandachtsturing binnen Grafische Overzichten - een Eye Tracking Onderzoek. Poster gepresenteerd tijdens de Onderwijs Research Dagen, Maastricht, Nederland.
URI: http://hdl.handle.net/1820/3890
Appears in Collections:2. LC: Presentations

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Poster ORD2011_E Bezdan.pdf305.89 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons