Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
l. Master Thesis >
- School of Psychology >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4142

Title: Neuropsychologische Behandeling en Sociaal Emotioneel Welzijn bij Kinderen met een Ernstige Vorm van Dyslexie
Other Titles: Neuropsychological Treatment and Social Emotional Well-being of Children with a Severe Form of Dyslexia
Authors: Velthoven, Ans van
Keywords: dyslexia
self-esteem
social emotional behaviour
Issue Date: 8-Feb-2012
Publisher: Open Universiteit Nederland
Abstract: Het doel van het onderzoek is inzicht te krijgen of het sociaal emotioneel welbevinden van kinderen met een ernstige vorm van dyslexie verbetert als gevolg van de neuropsychologische (lees)behandeling. Op basis van literatuuronderzoek zijn een aantal hypothesen geformuleerd met de veronderstelling dat het sociaal emotioneel welzijn van kinderen met een ernstige vorm van dyslexie verbetert door de neuropsychologische behandeling. Specifiek is in dit onderzoek gekeken naar het gevoel van eigenwaarde, de gedragshouding, en de mate van internaliserend en externaliserend gedrag.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4142
Appears in Collections:- School of Psychology

Files in This Item:

File Description SizeFormat
GZ_Velthoven_2011.pdf33.21 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback