Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4302
Title: Brein en games
Authors: Westera, Wim
Keywords: Brein
game
cognitie
leren
intelligentie
AI
Issue Date: 8-Jun-2012
Abstract: Vroeger was het simpel. Je had spelletjes en je had het echte leven. Het spel gebruikte je om je voor te bereiden op de moeilijke taken en uitdagingen die je in het echte leven te wachten stonden. Maar spel en werkelijkheid raken steeds meer met elkaar verweven. De huidige computerspellen zijn zo realistisch dat ze nauwelijks van echt zijn te onderscheiden. Tegelijkertijd gaat de echte wereld steeds meer op een computerspel lijken. Denk aan bankiers, beurshandelaren of militairen die met een druk op de knop hun werk doen. Verwarrend voor ons brein: wat is schijn en wat is nog werkelijkheid?
Description: Westera, W. (2012, 1 April). Brein en games. Keynote presentation at Continium, Kerkrade, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4302
Appears in Collections:2. LMedia: Presentations

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Continium Brein en games.pdf1.7 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons