Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4314
Title: Het effect van herhaalde versus nieuwe vragen in het testing-effect
Authors: Dirkx, Kim
Kester, Liesbeth
Kirschner, Paul A.
Keywords: testing effect
application
Issue Date: 21-Jun-2012
Abstract: Het meeste onderzoek binnen het testing-effect heeft onderzocht of tussentijds toetsen helpt bij het leren, maar maakte daarbij gebruik van dezelfde vragen op de tussentijds als op de eindtoets. Vanuit een onderwijskundig perspectief is het echter relevant om te onderzoeken of tussentijds toetsen ook effect heeft op nieuwe vragen. Uit het huidige onderzoek lijkt naar voren te komen dat het testing-effect niet verder gaat dan het onthouden en toepassen van de kennis die al een keer getoetst is.
Description: Dirkx, K. J. H., Kester, L., & Kirschner, P. A. (2012, 22 June). Het effect van herhaalde versus nieuwe vragen in het testing-effect. [The effects of repeated versus new questions in the testing-effect]. Poster session presented at the meeting of the Onderwijs Research Dagen [Educational Research Days], Wageningen, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4314
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kim Dirkx Paper bij poster die gepresenteerd is op de ORD 2012.pdf20.86 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons