Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4327
Title: Docentprofessionalisering leidt tot betere leeropbrengsten
Authors: Rubens, Wilfred
De Volder, Maurice
Bours, Josée
De Groot, Marlies
Keywords: professionalisering
onderzoek
rendement
Issue Date: 26-Jun-2012
Abstract: Professionalisering heeft positieve gevolgen voor het handelingsrepertoire van docenten en voor de leeropbrengsten van leerlingen. Intern georganiseerde leergangen blijken ook meer effect te hebben op het docentfunctioneren dan andere, voornamelijk vakinhoudelijke, scholing. Dit blijkt uit onderzoek naar de effecten van het professionaliseringsbeleid van het Koning Willem I College in ‘s Hertogenbosch. Dit onderzoek illustreert daarmee het strategisch belang van docentprofessionalisering.
Description: Rubens, W., De Volder, M., Bours, J., Dam, T., & De Groot, M. (2012). Docentprofessionalisering leidt tot betere leeropbrengsten. OnderwijsInnovatie, 14(2), 32-34 (juni 2012).
URI: http://hdl.handle.net/1820/4327
Appears in Collections:1. LN: Publications and Preprints
1. ET: Publications and Preprints

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DocentprofessionaliseringKW1C.pdf145.89 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons