Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
c. Learning & Cognition >
1. LC: Publications and Preprints >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4340

Title: Het effect van een elektronische outline-tool op het schrijfproduct en schrijfproces
Other Titles: The effect of an electronic outline tool on the writing product and writing process
Authors: De Smet, Milou
Brand-Gruwel, Saskia
Leijten, Mariëlle
Kirschner, Paul A.
Keywords: Outline tool
Writing product
Writing process
Text quality
Mental effort
Inputlog
Issue Date: 28-Jun-2012
Abstract: Het schrijven van een goed gestructureerde tekst is een moeilijke taak die kan worden ondersteund door het gebruik van schrijfstrategieën. Dit onderzoek richt zich op het effect van een elektronische outline-tool –als specifieke ondersteuning van een schrijfstrategie- op de schrijfkwaliteit en het schrijfproces van leerlingen in het voortgezet onderwijs. Door te onderzoeken hoe de outine-tool het schrijven beïnvloedt, kunnen richtlijnen worden opgesteld voor een effectieve outline-instructie ter ondersteuning van het schrijfonderwijs
Description: De Smet, M. J. R., Brand-Gruwel, S., Leijten, M., & Kirschner, P. A. (2012, June). Het effect van een elektronische outline-tool op het schrijfproduct en schrijfproces [The effect of an electronic outline tool on the writing product and writing process]. In R. Brouwer (Chair), Omgaan met ICT: Bestaande toepassingen benutten [Managing ICT: Using existing applications]. Symposium conducted at the meeting of Onderwijs Reseach Dagen [Educational Research Days], Wageningen, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4340
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Paper ORD 2012.pdf19.43 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback