Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
c. Learning & Cognition >
1. LC: Publications and Preprints >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4345

Title: Leren improviseren in de muziek: Helpt instructie?
Other Titles: Learning to improvise in music: Does instruction help?
Authors: Wopereis, Iwan
Kirschner, Paul A.
Van Merriënboer, Jeroen
Keywords: improvisatie
muziek
leren
instructie
Issue Date: 2-Jul-2012
Abstract: Improviseren, het instant creëren van muziek, is een complexe creatieve vaardigheid. Over de wijze waarop de vaardigheid geleerd moet worden lopen meningen van muziekexperts sterk uiteen. Er zijn bijvoorbeeld experts die geloven dat formele instructie meer schaadt dan baadt. Een leerbiografische studie is opgezet, gericht op het in kaart brengen van leertrajecten van vermaarde en minder succesvolle improvisatoren. Het uiteindelijke doel van de studie is om effectieve leerstrategieën en richtlijnen voor improvisatie-instructie te identificeren, zodat kan worden geconcludeerd dat instructie helpt. De resultaten van een pilotstudie wijzen in deze richting.
Description: Wopereis, I., Kirschner, P. A., & Van Merriënboer, J. (2012, June). Leren improviseren in de muziek: Helpt instructie? [Learning to improvise in music: Does instruction help?]. Round table session presented at the Onderwijs Research Dagen [Educational Research Days], Wageningen, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4345
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ORD_2012_Roundtable-session_Wopereis_Kirschner_VanMerrienboer.pdf187.64 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback