Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
c. Learning & Cognition >
1. LC: Publications and Preprints >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4363

Title: Adult Learning Open University Determinants study (ALOUD): Psychologische determinanten van levenslang leren
Authors: Neroni, Joyce
De Groot, Renate
Kirschner, Paul A.
Keywords: ALOUD
Levenslang leren
Psychologische factoren
studiesucces
Issue Date: 31-Jul-2012
Abstract: In onze steeds ouder wordende populatie wordt levenslang leren steeds belangrijker. Echter, bij volwassenen en ouderen is er, in tegenstelling tot bij kinderen en adolescenten, weinig onderzoek gedaan naar factoren die geassocieerd zijn met succesvol formeel leren en de wijze waarop deze factoren met elkaar samenhangen. Een grootschalig observationeel onderzoek onder 2000 volwassen masterstudenten aan de Open Universiteit van Nederland zal een eerste stap zijn om dit te onderzoeken.
Description: Neroni, J., De Groot, R. H. M., & Kirschner, P. A. (2012, 21 June). Adult Learning Open University Determinants study (ALOUD): Psychologische determinanten van levenslang leren [Adult Learning Open University Determinants study (ALOUD): Psychological determinants for lifelong learning]. Round-table session conducted at the Onderwijs Research Dagen [Educational Research Days], Wageningen, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4363
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ORD 2012 voorstel ALOUD study - Joyce Neroni.pdf19.2 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback