Open Universiteit
   About DSpace Software Open Universiteit border=

DSpace at Open Universiteit >
c. Learning & Cognition >
2. LC: Presentations >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4374

Title: Het activeren van voorkennis afhankelijk van de expertise van de student
Authors: Wetzels, Sandra
Kester, Liesbeth
Van Merriënboer, Jeroen
Keywords: voorkennisactivatie
maken van aantekeningen
externe representaties
voorkennisiveau
Issue Date: 16-Aug-2012
Abstract: Onderzoek heeft aangetoond dat het activeren van voorkennis voordelige effecten heeft op leren. Voorkennis dient als het ware als een soort kapstok waaraan nieuwe informatie opgehangen kan worden, waardoor deze informatie beter wordt onthouden. Het activeren van voorkennis dient echter te worden afgestemd op wat leerlingen en studenten al weten over een bepaald domein of onderwerp. De voorkennis van lerenden met weinig voorkennis dient dan ook op een andere manier te worden geactiveerd en ondersteund dan de voorkennis van lerenden die al meer weten over een bepaald domein om de positieve effecten op leren te maximaliseren. In deze presentatie wordt ingegaan op hoe voorkennis zo optimaal mogelijk kan worden geactiveerd, rekening houdend met het voorkennisniveau van leerlingen en studenten.
Description: Wetzels, S. A. J., Kester, L., & Van Merriënboer, J. J. G. (2012, 9 March). Het activeren van voorkennis afhankelijk van de expertise van de student [Prior knowledge activation depending on learner expertise]. Presentation at mini conference 'The testing effect' from the master programme Learning Sciences, Eindhoven, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4374
Appears in Collections:2. LC: Presentations

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Presentatie miniconferentie dd.pdf505.27 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! Copyright © 2003 - 2010 Open Universiteit - Feedback