Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4736
Title: Visuele expertise: ontwikkeling en didactiek bij klinisch pathologen
Other Titles: Visual expertise: development and didactics in clinical pathology
Authors: Jaarsma, Thomas
Jarodzka, Halszka
Nap, Marius
Van Merriënboer, Jeroen
Boshuizen, Els
Keywords: Visual expertise
pathology
Issue Date: 15-Jan-2013
Abstract: Ondanks het cruciale belang ervan voor sommige beroepen, is er nog geen helder beeld van hoe visuele expertise zich ontwikkelt. Evenmin is er een goedonderbouwde didactiek voor het aanleren van zulke expertise. In dit voorstel voor een poster wordt een onderzoek beschreven dat zich richt op het beantwoorden van deze twee kwesties – expertiseontwikkeling en didactiek – en daarbij de klinische pathologie als casus neemt. Het is erop gericht de verschillen in zowel visuele als cognitieve expertise van klinisch pathologen van verschillende expertiseniveaus (beginner, gevorderde, expert) in kaart te brengen. Theoretisch kader wordt gevormd door een cognitieve theorie over medische expertiseontwikkeling. Het onderzoek is een pilot. De verzamelde data omvatten oogbewegingen en microscopienavigatiedata (beide voor visuele expertise) en hardop-denkprotocollen (voor cognitieve expertise).
Description: Jaarsma, T., Jarodzka, H., Nap, M., Van Merriënboer, J. J. G., Boshuizen, H. P. A. (2012, 22 June). Visuele expertise: ontwikkeling en didactiek bij klinisch pathologen. Poster presented at the Onderwijs Research Dagen [Educational Research Days], Wageningen, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4736
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ORD 2012 OU CELSTEC JAARSMA JARODZKA NAP VAN MERRIËNBOER BOSHUIZEN.pdf36.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.