Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4738
Title: Visueel diagnostische vaardigheden in de medische praktijk: van onderzoek naar onderwijs
Other Titles: Visual diagnostic skills in medical practice: from research to education
Authors: Jaarsma, Thomas
Kok, Ellen
Ravesloot, Cécile
De Bruin, Anique
Keywords: Visual expertise
pathology
Issue Date: 15-Jan-2013
Abstract: Het thema voor dit symposium is onderwijs en toetsing van visueel diagnostische vaardigheden. Met het toenemende belang van medische beeldvormingstechnieken bij het stellen van diagnoses, neemt ook het belang toe van inzicht in de visueel diagnostische vaardigheden. Deze vaardigheden spelen binnen de sterk visueel georiënteerde specialismen – zoals radiologie, pathologie en dermatologie – een belangrijke rol. Moderne technieken zoals eye tracking bieden een goed inzicht in het ‘kijkgedrag’ van zowel experts als beginners, en bieden zo de mogelijkheid om conclusies te trekken voor het onderwijs in visueel diagnostische vaardigheden.
Description: Jaarsma, T., Kok, E., Ravesloot, C., & De Bruin, A. (2012, 15 November). Visueel diagnostische vaardigheden in de medische praktijk: van onderzoek naar onderwijs [Visual diagnostic skills in medical practice: from research to education]. Presentation at the congress of the Netherlands Association for Medical Education [Nederlands Verengiging voor Medisch Onderwijs], Maastricht, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4738
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
NVMO 2012 OU CELSTEC JAARSMA KOK RAVESLOOT DE BRUIN.pdf43.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.