Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4778
Title: Leerkrachten als ontwerpers van een ICT-rijke leeromgeving voor beginnende geletterdheid: onderzoek naar het proces van gezamenlijke besluitvorming
Other Titles: [Teachers as designers of an ICT-rich learning environment for early literacy: Researching the process of shared decision making]
Authors: Boschman, Ferry
McKenney, Susan
Voogt, Joke
Keywords: docenten
ontwerp
Issue Date: 24-Jan-2013
Abstract: In deze exploratieve studie is leerkrachtgestuurd curriculumontwerp als gezamenlijk ontwerpproces onderzocht in de context van een ICT-rijke leeromgeving voor beginnende geletterdheid. Interviewdata en discourse analyse zijn hiertoe ingezet. Aan de studie namen 3 groepen kleuterleerkrachten deel (N = 10). De resultaten geven aan dat praktische overwegingen de grootste rol spelen in het ontwerpproces en dat deze meer dan andere overwegingen terugkomen. Mogelijk wijst dit op de behoefte van leerkrachten om het ontwerp zo praktisch toepasbaar mogelijk te maken, zonder daarbij leerinhoud en doelen van beginnende geletterdheid voor ogen te hebben.
Description: Boschman, F., McKenney, S., & Voogt, J. (2012, 20-22 June). Leerkrachten als ontwerpers van een ICT-rijke leeromgeving voor beginnende geletterdheid: onderzoek naar het proces van gezamenlijke besluitvorming [Teachers as designers of an ICT-rich learning environment for early literacy: Researching the process of shared decision making]. Paper presentation at the ORD annual meeting, Wageningen, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4778
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ORD2012BoschmanMcKenneyVoogt-symposium.pdf102.34 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons