Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4818
Title: Hoogbegaafdheid, excellentie en onderpresteren: inrichting van 'optimaliserend onderwijs'
Authors: Mooij, Ton
Keywords: Hoogbegaafde leerlingen
Excellente leerlingen
Onderpresteren
Optimaliseren van leren
Optimalisering van onderwijs
Issue Date: 25-Feb-2013
Abstract: In de presentie wordt verhelderd welke leerverschillen er tussen leerlingen zijn, hoe de reguliere onderwijsorganisatie aan deze verschillen deels voorbijgaat en hoe hierdoor problemen (kunnen) ontstaan bij leerlingen die duidelijk voor- of achterlopen op hun leeftijdgenoten. Verhelderd wordt hoe onderwijsinhouden en -organisatie kunnen worden ingericht opdat elke leerling relatief optimaal onderwijs kan genieten.
Description: Mooij, T. (2013, 20 februari). Hoogbegaafdheid, excellentie en onderpresteren: inrichting van 'optimaliserend onderwijs'. Voordracht en discussie tijdens een vakconferentie van onderwijswerkgroep ‘Breinbaas’, Restaurant ‘Ruimzicht’, Zeddam, Nederland.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4818
Appears in Collections:2. LC: Presentations

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20130220 Presentatie Hoogbegaafdheid, onderpresteren en optimaliserend onderwijs Ton Mooij.pdf383.37 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons