Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4835
Title: De menselijke factor bij de acceptatie van OER. Wat bepaalt de bereidheid om te delen?
Authors: Rubens, Wilfred
Didderen, Wim
Keywords: Open Educational Resources
implementation
motivation
barriers
Issue Date: 14-Mar-2013
Abstract: Wat bepaalt de bereidheid van docenten om open educational resources (OER) te delen? Of meer defensief geformuleerd: wat houdt docenten tegen om OER daadwerkelijk in hun onderwijs toe te laten? Deze vraag benaderen we vanuit het perspectief van veranderingen. Op basis van bronnen signaleren wij een aantal redenen waarom mensen zich verzetten tegen veranderingen (zie o.a. Nathans, 1994; Moss Kanter, 2012; Cuban, 2011; Grush, 2011). In welke mate zijn deze redenen relevant voor het gebruik van OER? En wat kun je ertegen doen?
Description: Rubens, W., & Didderen, W. (2013). De menselijke factor bij de acceptatie van OER. Wat bepaalt de bereidheid om te delen? In R. Jacobi, H. Jelgerhuis, & N. van der Woert (Eds.), Trendrapport Open Educational Resources 2013 (pp. 82-86). Utrecht: SURF Foundation - Special Interest Group Open Educational Resources SURF.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4835
Appears in Collections:1. LN: Publications and Preprints

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
artikel 14_ de menselijke factor bij OER_DEF voor PG 26012013.pdf972.14 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons