Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4855
Title: Augmented Reality in Learning
Authors: Ternier, Stefaan
Keywords: arlearn
augmented reality
Issue Date: 4-Apr-2013
Abstract: Vandaag is er is een overvloed aan informatie beschikbaar via het Internet. Hoewel het zeker waardevol is om die informatie beschikbaar te maken via mobiele apparaten, focussen veel augemented reality (“toegevoegde realiteit”) browsers zoals Layar en Wikitude enkel op het zichtbaar maken van informatie die dichtbij in de buurt is. Het geven van feedback en interactie wordt daarbij vaak uit het oog verloren. Omdat we er van overtuigd zijn dat deze eigenschappen belangrijk zijn voor een succesvolle leerapplicatie werd ARLearn ontwikkeld. Deze toolset combineert speurtochten met serious games en maakt het zo mogelijk om rijke, locatie-gebonden educatieve spellen (scripts) te organiseren. Verder ondersteunt de tool zowel echte als virtuele scenario’s. Een script kan in de echte wereld gespeeld worden via een smartphone, of virtueel via Google StreetView. In deze presentatie komen de volgende drie onderwerpen uitvoerig aan bod. De functionaliteit van ARLearn wordt getoond en gedemonstreerd, om zo een beeld te krijgen van wat kan. Vervolgens worden diverse onderwijsvormen besproken die de toolkit ondersteunt. Immers, ARLearn ‘an sich’ biedt geen educatieve meerwaarde, de creativiteit en inhoud die gebruikers creëeren wel. Tot slot delen we de resultaten van drie pilootprojecten die met ARLearn georganiseerd werden.
Description: Ternier, S. (2012, 5 November). Augmented Reality in Learning. Presentation given at de dag van het onderwijs, Heerlen, The Netherlands.
URI: http://hdl.handle.net/1820/4855
Appears in Collections:2. LMedia: Presentations

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dag van het onderwijs.pdf6.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons