Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/4860
Title: Leerpaden en OER: trends en kansen
Authors: Janssen, José
Berlanga, Adriana
Koper, Rob
Keywords: Open Educational Resources
leerpaden
content curation
Issue Date: 8-Apr-2013
Abstract: Dit hoofdstuk beschrijft een set van tools die ontwikkeld zijn om leeractiviteiten en leerpaden op een transparante manier te beschrijven, zodat het eenvoudiger wordt om vast te stellen of ze aansluiten bij de gewenste leerdoelen en (op onderdelen) uitwisselbaar zijn. Een leerpad wordt gedefinieerd als een set van één of meer leeractiviteiten gericht op het realiseren van bepaalde leerdoelen. Het betoog zal duidelijk maken dat de uitdaging waar we voor staan verder reikt dan de integratie van OER binnen bestaande curricula, en dat we OER moeten zien als één bron van leren en persoonlijke ontwikkeling, naast vele andere non-formele en informele bronnen van leren (CEC, 2000).
Description: Janssen, J., Berlanga, A. J., & Koper, R. (2013). Leerpaden en OER: trends en kansen. In R. Jacobi, H. Jelgerhuis, & N. van der Woert (Eds.), Trendrapport Open Educational Resources 2013 (pp. 76-80). Utrecht: SURF Foundation - Special Interest Group Open Educational Resources SURF. Definitieve versie beschikbaar via http://www.surf.nl/en/publicaties/Documents/Trendrapport%20OER%202013_NL_%20DEF%2007032013%20%28HR%29.pdf
URI: http://hdl.handle.net/1820/4860
Appears in Collections:1. LN: Publications and Preprints

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
artikel 13_leerpaden en OER_NLpreprint.pdf60.53 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons