Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/5008
Title: Teacher learning during design of curriculum material and activities
Authors: Boschman, Ferry
McKenney, Susan
Voogt, Joke
Keywords: ICT-rijke leeromgeving
òntwerpen
Issue Date: 18-Jul-2013
Abstract: In deze exploratieve studie is leerkrachtgestuurd curriculumontwerp als gezamenlijk ontwerpproces onderzocht in de context van een ICT-rijke leeromgeving voor beginnende geletterdheid. Interviewdata en discourse analyse zijn hiertoe ingezet. Aan de studie namen 3 groepen kleuterleerkrachten deel (N = 10). De resultaten geven aan dat praktische overwegingen de grootste rol spelen in het ontwerpproces en dat deze meer dan andere overwegingen terugkomen. Mogelijk wijst dit op de behoefte van leerkrachten om het ontwerp zo praktisch toepasbaar mogelijk te maken, zonder daarbij leerinhoud en doelen van beginnende geletterdheid voor ogen te hebben.
Description: Boschman, F., McKenney, S., & Voogt, J. (2013, 29-31 May). Teacher learning during design of curriculum material and activities. Paper presented at the Onderwijs Research Dagen, Brussels, Belgium.
URI: http://hdl.handle.net/1820/5008
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ORD2013SymposiumPaper-final.doc457 kBMicrosoft WordView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons