Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/5039
Title: Instructie en toetsing in de gesimuleerde beroepspraktijk: de (live) patiëntsimulatie
Other Titles: Instruction and assessment in simulated professional practice: the (live) patient simulation
Authors: Wopereis, Iwan
Schotten, Joost
Keywords: instructie
toetsing
patiënt simulatie
live patiëntsimulatie
simulatiepatiënt
simulatie
vaardigheidstoets
MBO
Issue Date: 5-Sep-2013
Abstract: In het kader van het project 'Verantwoord meten van leerresultaten ten behoeve van studievoortgang en curriculumevaluatie voor verplegende en verzorgende beroepen', dat het Instituut voor Toetsontwikkeling (CITO) in opdracht van de VOVB uitvoert (zie Robroek en Liebrand, 1994), is een evaluatieve (live) patiëntsimulatie ontworpen. Deze vaardigheidstoets zal ter illustratie van de toetsmethodiek simulatie worden opgenomen in een binnenkort te verschijnen handboek waarin een overzicht wordt gegeven van toetsmethodieken en -technieken die in het gezondheidszorgonderwijs gebruikt (kunnen) worden. De constructie van de evaluatieve (live) patiëntsimulatie maakte tevens onderdeel uit van een doctoraalopdracht die in het kader van de afronding van de studie Toegepaste Onderwijskunde aan de Universiteit Twente is uitgevoerd. Deze opdracht bestond uit de ontwikkeling van een (live) patiëntsimulatie ten behoeve van toetsing en instructie in het gezondheidszorgonderwijs (Wopereis, 1996).
Description: Wopereis, I. G. J. H., & Schotten, J. G. M. (1996). Instructie en toetsing in de gesimuleerde beroepspraktijk: de (live) patiëntsimulatie [Instruction and assessment in simulated professional practice: the (live) patient simulation]. Onderwijs & Gezondheidszorg, 20, 197-201.
URI: http://hdl.handle.net/1820/5039
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons