Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/5228
Title: De relatie tussen doeloriëntatie en studiesucces in volwassen afstandsonderwijs
Authors: Neroni, Joyce
De Groot, Renate
Kirschner, Paul A.
Keywords: psychologische factoren
afstandsonderwijs
studiesucces
doeloriëntatie
Issue Date: 18-Nov-2013
Abstract: Gezien de snelle veranderingen in onze huidige kennismaatschappij speelt veroudering van kennis en vaardigheden een steeds grotere rol. Kunnen leren op een hogere leeftijd wordt belangrijker. Determinanten voor succesvol leren kunnen van psychologische oorsprong zijn. Uit onderzoek bij kinderen, adolescenten en studenten in traditioneel onderwijs blijkt doeloriëntatie een goede voorspeller van academisch succes. Bij volwassen studenten in niet-traditioneel onderwijs is hier nog weinig onderzoek naar gedaan. In huidig onderzoek wordt daarom gekeken naar welke doeloriëntatie door volwassen studenten in afstandsonderwijs gehanteerd wordt, en hoe dit samenhangt met studiesucces. Tijdens de ORD zullen de eerste resultaten (N = 574) gepresenteerd worden.
Description: Neroni, J., De Groot, R. H. M., & Kirschner, P. A. (2013, 30 mei). De relatie tussen doeloriëntatie en studiesucces in volwassen afstandsonderwijs. Poster presentatie op de Onderwijs Introductie Dagen 2013, Brussel, België.
URI: http://hdl.handle.net/1820/5228
Appears in Collections:1. LC: Publications and Preprints

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
voorstel ORD 2013 Joyce Neroni def.pdf47.02 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons