Open Universiteit

1. T2 Publications, books and conference papers : [48] Collection home page

This collection contains journal articles, book chapters, books and full conference papers.

Browse
Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions RSS Feed RSS Feed RSS Feed
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 48
Issue DateTitleAuthor(s)
2012Using online learning networks to promote self-regulated learning in primary teacher educationVrieling, Emmy; Bastiaens, Theo; Stijnen, Sjef
2012Effects of increased self-regulated learning opportunities on student teachers’ metacognitive and motivational development.Vrieling, Emmy; Bastiaens, Theo; Stijnen, Sjef
2010Process-oriented design principles for promoting self-regulated learning in primary teacher educationVrieling, Emmy; Bastiaens, Theo; Stijnen, Sjef
2013The ‘Self-Regulated Learning Opportunities Questionnaire’: a Diagnostic Instrument for Teacher Educators’ Professional DevelopmentVrieling, Emmy; Bastiaens, Theo; Stijnen, Sjef
2012Consequences of increased self-regulated learning opportunities on student teachers’ motivation and use of metacognitive skills.Vrieling, Emmy; Bastiaens, Theo; Stijnen, Sjef
2016Facilitation of social learning in teacher education: the ‘Dimensions of Social LearningDe Laat, Maarten; Vrieling, Emmy; Van den Beemt, Antoine
2017Observaties als methode om te onderzoeken hoe leerkrachten zelfsturend leren onderwijzenVan Dijk, Alieke; Sins, Patrick; Vrieling, Emmy; Senders, Conny
2017Waardevol Leren van Pabostudenten in een Netwerk met Basisschoolleerkrachten, Lerarenopleiders en OnderzoekersHuiskamp, Melline; Vrieling, Emmy; Wopereis, Iwan
2017Een gedeeld mentaal model als startpunt voor een project in een academische werkplaatsWopereis, Iwan; Vrieling, Emmy; Stoyanov, Slavi
17-Jul-2017Mind map our way into effective student questioning: A principle-based scenarioStokhof, Harry; De Vries, Bregje; Bastiaens, Theo; Martens, Rob
2017Samen aan de slag in leernetwerken: Systematische reflectie voor duurzame vernieuwingVan Veen, Diana; Vrieling, Emmy
2016Effectief gebruik van social media ter bevordering van zelfgestuurd leren.Vrieling, Emmy; Velthorst, Gerdo; Matzat, Uwe; Potjer, Yolande
2016Waardecreatie door systematische reflectie: Het versterken van praktijkverandering door netwerklerenVan Veen, Diana; Vrieling, Emmy; Besselink, Eric
2016Faciliteren van netwerkleren voor optimale motivatieBartelts, Marleen; Vrieling, Emmy
1-Oct-2016Of two contrasting philosophies that underpin openness in education and what that entailsSloep, Peter; Schuwer, Robert
2016Professional development of teacher-educators towards transformative learningMeijer, Marie-Jeanne; Kuijpers, Marinka; Boei, Fer; Vrieling, Emmy; Geijsel, Femke
Sep-2016Hoe zien leerlingen reflectie?Toebosch, Bianca; Sins, Patrick; Vrieling, Emmy
Jun-2016The effect of multilingual facilitation on active participation in MOOCs Authors:Colas, Jean-François; Sloep, Peter; Garreta-Domingo, Muriel
2016Social media integration for the purpose of self-regulated learningVrieling, Emmy; Matzat, Uwe; Velthorst, Gerdo
2016Zelfsturend leren wordt je aangeleerd: Het effectief professionaliseren van leraren in het bevorderen van zelfsturend leren in het basisonderwijsVan Dijk, Alieke; Sins, Patrick; Vrieling, Emmy
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 48