Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/5478
Title: Het effect van de ‘read-recite-review’ (3R) studiestrategie op het leren van tekst: Wat weten we en wat nog niet?
Other Titles: The effect of the ‘read-recite-review’ (3R) study strategy on learning from text: What do we know and what is still unknown?
Authors: Reijners, Pauline
Kester, Liesbeth
Camp, Gino
Kirschner, Paul A.
Keywords: Optimizing the Effectiveness of the 'Read-Recite-Review' Study Strategy in Learning from Text
Retrieval processes
Inserted questions
Free recall
Issue Date: 4-Aug-2014
Citation: Reijners, P. B. G., Kester, L., Camp, G., & Kirschner, P. A. (2014, 12 June). Het effect van de ‘read-recite-review’ (3R) studiestrategie op het leren van tekst: Wat weten we en wat nog niet? [The effect of the ‘read-recite-review’ (3R) study strategy on learning from text: What do we know and what is still unknown?]. Poster presented at the Onderwijs Research Dagen [Educational Research Days], Groningen, The Netherlands.
Abstract: Het leren van teksten komt vaak voor in het middelbaar onderwijs. We weten echter dat dit proces vaak niet optimaal verloopt voor lerenden. In ons onderzoek kijken we naar effectieve leerstrategieën die lerenden kunnen ondersteunen bij het leren van teksten, zoals toegevoegde vragen of free recall. Daarnaast zal ons toekomstige onderzoek zich nog richten op het in kaart brengen van de mate waarin leerlingen hun eigen prestaties kunnen monitoren en hun studiegedrag kunnen reguleren.
URI: http://hdl.handle.net/1820/5478
Appears in Collections:2. FEEEL Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
De3RstudiestrategieWatwetenweenwatnogniet(ORD 2014).pdf500.85 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons