Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/5651
Title: The effectiveness of a training to create a 'Visual Dictionary' for pupils with spellingproblems.
Other Titles: Effectiviteit van een Training voor het Aanleggen van een ‘Visual Dictionary’ voor Leerlingen met Spellingproblemen
Authors: Messelink, Annemieke
Keywords: dyslexie
beelddenken
spellingproblemen
Visual Word Form Area
multifactorieel model
Issue Date: 28-Nov-2014
Publisher: Open Universiteit Nederland
Abstract: De gevolgen voor leerlingen met dyslexie kunnen groot zijn, zowel voor het te volgen vervolgonderwijs als sociaal-emotioneel. Daarom zijn veel onderzoeken gedaan naar effectieve methoden voor deze leerlingen. Doel van dit onderzoek is het toetsen van de effectiviteit van een specifieke methode voor dyslecten, gericht op het aanleggen van een ‘visual dictionary’ en het onderzoeken van een eventueel verband tussen een visuele leerstijl, het moeite hebben met mentale woordrepresentaties en spellingproblemen.
URI: http://hdl.handle.net/1820/5651
Appears in Collections:MSc Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KLIN_Messelink_2014.pdf28.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.