Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/5683
Title: De Vroege Ontwikkeling van Cognitief Flexibel Gedrag: Het Verschil Tussen Kinderen van Regulier en Speciaal Onderwijs
Other Titles: The Early Development of Cognitive Flexible Behavior: The Difference Between Students With and Without Special Needs
Authors: Elshout, Josephine van den
Keywords: Cognitief flexibel gedrag
vroege leerlingen vergelijken
scaffolding
Issue Date: 9-Dec-2014
Publisher: Open Universiteit Nederland
Abstract: In onderzoek van Van der Steen (2012) hebben kinderen van het regulier en speciaal onderwijs wetenschappelijke taakjes uitgevoerd. Het resultaat liet zien dat kinderen van het speciaal onderwijs meer fouten maken, dan kinderen van het reguliere onderwijs. Op basis van dit resultaat zal dit onderzoek zich richten op cognitief flexibel gedrag (Deák, 2003) en de behoefte aan scaffolding (Burner, Wood, & Ross, 1976; Langer & Applebee, 1986; Stone, 1998) binnen deze groepen kinderen. Een verklaring voor het gevonden verschil in onderzoek van Van der Steen (2012), zou kunnen liggen aan het verschil in de mate van cognitief flexibel gedrag. Daarnaast kan mogelijk verschil in de geboden scaffolding, in lijn met de betekenis van cognitief flexibel gedrag, verder inzicht geven in het verschil tussen de groepen kinderen.
URI: http://hdl.handle.net/1820/5683
Appears in Collections:MSc Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KLIN_Elshout_vanden_2014.pdf32.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.