Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/5788
Title: Van actiegerichte naar betekenisgerichte reflectie
Authors: Vrieling, Emmy
Stijnen, Sjef
Knaapen, Mieke
Van Maanen, Nancy
Keywords: zelfgestuurd leren
scaffolding
lerarenopleiding
Issue Date: 22-Dec-2014
Citation: Vrieling, E., Stijnen, S., Knaapen, M., & Van Maanen, N. (2014). Van actiegerichte naar betekenisgerichte reflectie. OnderwijsInnovatie, 16(4), 36-39.
Abstract: Iselinge Hogeschool, een lerarenopleiding voor primair onderwijs (pabo) in Doetinchem, heeft het belang van zelfgestuurd leren van de studenten hoog in het vaandel staan. In nauwe samenwerking met het Welten-instituut is in de vorm van co-creatie samengewerkt aan de verdieping van de reflectiekwaliteit van pabostudenten tijdens intervisiegesprekken. Belangrijke opbrengsten betreffen een overzicht van reflectieniveaus en stimulerende vragen voor reflectie die begeleiders houvast kunnen bieden bij het in kaart brengen en bevorderen van de reflectiekwaliteit van pabostudenten. Ter illustratie worden de reflectieniveaus en de stimulerende vragen in een voorbeeld uitgewerkt. Ook wordt beschreven hoe de transitie van docent- naar studentsturing vorm kan krijgen in gesprekssituaties.
URI: http://hdl.handle.net/1820/5788
Appears in Collections:1. T2 Publications, books and conference papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OI_2014_4_actiegerichte_naar_betekenisgerichte_reflectie_Vrieling et al.pdf513.77 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons