Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/5789
Title: Learning Dashboards: Visual Learning Analytics Workshop
Authors: Charleer, Sven
Firssova, Olga
Prinsen, Fleur
Keywords: Learning Analytics
Visualization
Inquiry-based learning
Tabletop
Issue Date: 7-Nov-2014
Citation: Charleer, S., Firssova, O., & Prinsen, F. (2014, 7 november). Learning Dashboards: Visual Learning Analytics Workshop. Presentatie op de Conferentie van Welten-instituut: Leren, Doceren en Technologie, Eindhoven, Nederland.
Abstract: Learning Analytics focust op het verzamelen van learner traces, sporen van activiteiten die studenten achterlaten. Learning Dashboards, visualisaties van deze learner traces, kunnen studenten en docenten helpen interessante informatie te halen uit deze data. Studenten krijgen een overzicht van hun eigen leergedrag en kunnen leren uit dat van anderen; docenten kunnen makkelijker problematische studenten detecteren en sneller reageren om hen te helpen. Door de grote hoeveelheid learner traces die digitale leerplatformen genereren (bv. quiz resultaten, sociale interactie zoals activiteiten op discussiefora, het gebruik van online leermateriaal,...), is het een uitdaging om al deze data overzichtelijk en op nuttige wijze te presenteren. In deze workshop evalueren we een bestaand Learning Dashboard, meer specifiek een interactieve tabletop applicatie (ontwikkeld voor het Europese weSPOT project) die toelaat studenten en/of docenten samen deze data te exploreren. Daarna bekijken we hoe dergelijke dashboards kunnen gebruikt en/of verbeterd worden om studenten en docenten beter te helpen.
URI: http://hdl.handle.net/1820/5789
Appears in Collections:2. TELI Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Charleer eaLdocerenlerentechnologie2014.pdf2.54 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons