Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/5792
Title: Onderzoekend leren met weSPOT binnen het VO: Kolonie op Mars
Authors: Rusman, Ellen
Janssen, Theo
Keywords: inquiry based learning
learning in context
formal and nonformal learning
formative assessment
rubrics
weSPOT
PREATY
21st century skills
Issue Date: 22-Dec-2014
Citation: Rusman, E., & Janssen, T. (2014, 7 november). Onderzoekend leren met weSPOT binnen het VO: Kolonie op Mars. Presentatie tijdens de Welten Instituut conferentie 'Leren, doceren en technologie: theorie en praktijk ontmoeten elkaar', Eindhoven, Nederland.
Abstract: In de workshop maakt u kennis met de weSPOT omgeving voor onderzoekend leren aan de hand van een toepassing binnen het voortgezet onderwijs. In dit project onderzoeken leerlingen van het tweetalige atheneum van het St Janscollege in Hoensbroek, ondersteund door weSPOT, wat een mens nodig heeft om te kunnen overleven op Mars en ontwerpen ze aan de hand hiervan een ‘Kolonie op Mars’. Doel is integratie van Science-kennis met 21e eeuwse vaardigheden, zoals onderzoeken en samenwerken, naast het verhogen van de motivatie van leerlingen. In de workshop wordt een korte intro van het praktijkvoorbeeld en de uitwerking in en ervaring met weSPOT gegeven. Daarna krijgen deelnemers zelf de mogelijkheid om de weSPOT omgeving te verkennen.
URI: http://hdl.handle.net/1820/5792
Appears in Collections:2. TELI Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
weSPOT en PREATY presentatie_weltendag final.pdf2.56 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons