Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/5793
Title: Vroeg vreemd (buur)taalonderwijs in het basisonderwijs met ELENA
Authors: Rusman, Ellen
Ternier, Stefaan
Keywords: language learning
learning in context
technology enhanced learning
formal and nonformal learning
Issue Date: 22-Dec-2014
Citation: Rusman, E., & Ternier, S. (2014, 7 november). Vroeg vreemd (buur)taalonderwijs in het basisonderwijs met ELENA. Presentation at Conferentie van het Welten-instituut: Leren, Doceren en Technologie, Eindhoven, Nederland.
Abstract: Het samenwerkingsverband binnen het ELENA-project heeft online lesmateriaal ontwikkeld om kinderen tussen de 4 en 8 jaar de basis van het Frans, Duits en Nederlands aan te leren. Het doel is om zo kinderen al jong kennis te laten maken met de taal van hun buurland. In de demonstratie is zowel aandacht voor het online ELENA-lesmateriaal als voor de ervaringen met de twee pilotprojecten (mobiel taalspel en ‘classroomresponse’ systeem) die het Welten-instituut heeft uitgevoerd met het gebruik van de mobiele telefoon om gecontextualiseerde (‘in relatie met de echte wereld’) taalverwerving na te streven.
URI: http://hdl.handle.net/1820/5793
Appears in Collections:2. TELI Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ELENA project_Nederlands_weltendag_alternatief programma.pdf2.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons