Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/5999
Title: De ontwikkeling van een ontwerpstudio voor pabostudenten
Authors: Vrieling, Emmy
Besselink, Eric
Brand-Gruwel, Saskia
Vermeulen, Marjan
Keywords: curriculumontwerp
zelfgestuurd leren
Iselinge project
Issue Date: 29-Mar-2015
Citation: Vrieling, E., Besselink, E., Brand-Gruwel, S., & Vermeulen, M. (2015, 26-27 March). De ontwikkeling van een ontwerpstudio voor pabostudenten. Paper presented at the annual meeting for the VELON, Arnhem, The Netherlands.
Abstract: In dit onderzoeksproject werken praktijk (Iselinge pabo Doetinchem) en wetenschap (Welten-instituut van de Open Universiteit) op basis van ontwerpgericht onderzoek samen aan de ontwikkeling van een vernieuwd pabocurriculum. Hierbij worden bestaande instructiemodellen en ontwerpprincipes voor zelfgestuurd leren concreet uitgewerkt in een pabomodule. Centraal staat de ontwikkeling van een flexibel pabocurriculum dat tegemoet komt aan de kwaliteiten van studenten en gericht is op het opleiden van studenten tot (sociaal) ondernemende, zichzelf sturende leraren. In een curriculum ontwikkelgroep, bestaande uit pabodocenten en een onderzoeker, wordt vanuit een theoretische studie eerst een blauwdruk ontwikkeld, die aansluitend wordt geĆ«valueerd op basis van de ervaringen in een pilot studie.
URI: http://hdl.handle.net/1820/5999
Appears in Collections:2. T2 Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Indiening Velon conferentie V2.pdf69.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.