Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/6049
Title: Doeloriëntatie en studiesucces in het volwassen afstandsonderwijs
Authors: Neroni, Joyce
Kirschner, Paul A.
Meijs, Celeste
De Groot, Renate
Keywords: doeloriëntatie
studiesucces
volwassen afstandsonderwijs
Issue Date: 30-Jun-2015
Citation: Neroni, J., Kirschner, P. A., Meijs, C. J. C., De Groot, R. H. M. (2015, June). Doeloriëntatie en studiesucces in het volwassen afstandsonderwijs [Goal orientation and study success in adult distance education]. Paper presentation at the Onderwijs Research Dagen 2015, Leiden, The Netherlands.
Abstract: Uit onderzoek bij kinderen, adolescenten en studenten in traditioneel onderwijs blijkt doeloriëntatie een goede voorspeller van studiesucces. Bij volwassen studenten, en specifiek in het afstandsonderwijs, is hier echter nauwelijks onderzoek naar gedaan, terwijl deze doelgroep steeds belangrijker wordt. In huidig onderzoek is daarom gekeken naar de toegevoegde voorspellende waarde van doeloriëntatie op studiesucces in het volwassen afstandsonderwijs. Resultaten na 7 maanden studeren laten zien dat een mastery approach oriëntatie een negatieve voorspeller is van studiesucces. Verklaringen voor dit resultaat worden bediscussieerd. Tijdens de ORD zullen tevens resultaten na 14 maanden studeren worden gepresenteerd.
URI: http://hdl.handle.net/1820/6049
Appears in Collections:2. FEEEL Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voorstel ORD2015 JNE def.pdf 13.17 kBAdobe PDFView/Open
ORD 2015 JNE.pdf 67.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.